Pazarlama

Pazara Sunum Aşaması Ne demek? Pazara Sunum Aşaması Nedir?

Pazara Sunum Aşaması Ne demektir? Pazara Sunum Aşaması Nedir?

Pazara Sunum Aşaması;

Pazar testini de olumlu sonuçlar elde ederek geçen yeni ürün için artık yapılması gereken uygun bir fiyat, en iyi dagıtım kanalını belirlemek ve reklam, satış çabasını ve duyurumu içeren bir iletişim kampanyasıyla pazara girmektir.

Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar:

• işletmenin uzmanlık alanı dışındaki alanlarda yeni ürün geliştirmeye çalış-ması,

• Üst yönetimin yeni ürüne yeterli destegi vermemesi,

• Ürünün kalitesinde yetersizlik,

• Pazarlama araştırmalarının iyi yürütülmemesi,

• Yeni ürün ile diğer pazarlama karması elemanlarının uyumsuz olması,

• Pazara giriş zamanının iyi belirlenmemesi,

• Maliyetlerin iyi analiz edilmemesi,

• Yeni ürün satar düşüncesiyle kaynak ayrılmaması, yeterli satış çabasının yapılmaması,

• Yeni ürüne fazlaca güvenilmesi, eksik yönlerinin görmezden gelinmesi,

• Yanlış satış tahmini yapılması, • Yanlış konumlandırma yapılması,

• Rakiplerin tepkisinin iyi tahmin edilmemesi,

• Teknik problemlerle karşılaşılması, mesela ürünü kitle üretmek için uygunteknolojinin yaratılamaması olarak sayılabilir.

Yorum Bırakın