Pazarlama

Marka imajı Ne demek? Marka imajı Nedir?

Marka imajı Ne demektir? Marka imajı Nedir?

Marka imajı;

Tüketicilerin marka hakkındaki inanışlarının bütününe marka imajı denir. Tüketiciler değişik deneyimleri sonucu markalara yönelik bazı zihinsel resimlere sahip olurlar.

Köhler’in Mercedes markasına yönelik tüketici imajını, altı anlam düzeyi;

  1. Mercedes’in Özellikleri: Pahalı, iyi yapılmış, sağlam, yüksek prestijlidir.
  2. Mercedes’in Yararları: Sağlam ve koruyucudur.
  3. Mercedes’in Değerleri: Yüksek performanslı, güvenliklidir.
  4. Mercedes’in Kültürü: Alman otomobili, organize, yüksek kalitedir.
  5. Mercedes’in Kişiliği: Görmüş geçirmiş bir patrondur.
  6. Mercedes’in Kullanıcısı: Direksiyonun ardında 20 yaşlarında bir sekreter degil, 55’in üzerinde bir üst düzey yöneticinin olması beklenir.

Yorum Bırakın

Copyright © 2016. Created by Ne Demek