Pazarlama

Ambalaj Ne demek? Ambalaj Nedir?

Ambalaj Ne demektir? Ambalaj Nedir?

Ambalaj: Bir ürünü tüketiciye ulaşana kadar dağıtım ağında koruyan, uygun koşullarda saklama kolaylığı sağlayan, kullanım kolaylıgı sunan, diger ürünlerden ayrılmasını (kısacası tanımasını) sağlayan, bilgilendirme ve satış faaliyetlerini destekleyen, kullanımdan sonra elden çıkarmayı ve atılmayı kolaylaştıran tüm kaplama, sargı malzemelerine ve kaplarına, örtülere ambalaj denir.

Satışları arttırmasının bir aracı olmanın yanında ambalaj:

  • Satın alma sonrasında kullanma yararları sağlar.
  • Yaratıcılığı yansıtarak imaj geliştirmeye yardımcı olur.
  • Tüketici ile iletişim kurar, dikkat çeker ve farkındalık yaratır.
  • Yeni kullanıcıları özgün şekil ve büyüklüğü ile cezbeder.
  • Dağıtım kanalının desteğini sağlar.
  • Yasal bilgi talebini yerine getirir.

Yorum Bırakın