Crm: Customer Relationship Management şeklinde açılımını yapabileceğimiz; müşteriyi tanıma, hedef kitleyi belirleme ve doğru sunum programı olarak tanımlayabileceğimiz bir hizmet ve çalışma programıdır.

Çok eski yıllarda da bu tür çalışmalar firmalar tarafından kullanıcıya sunuluyordu ancak teknolojinin gelişimi ile birlikte çok daha kusursuz ve özel bir hal aldı diyebiliriz. Kurum ve kuruluşlar bu hizmetten çok daha fazla faydalanıyor ve daha fazla müşteriye sahip olabilme, onlara çok daha kısa sürede ulaşabilmek adına bu çalışmaları tercih ediyorlar.

Crm ile birlikte hedef kitle daha belirgin bir şekilde ortaya çıkıyor ve bu kitleye uygun çalışmalar ile birlikte nokta atışı yapmak da mümkün hale geliyor.

Hedef Kitle ve Daha Fazla Müşteri

Bulunduğunuz sektörde çok daha iyi işler yapmak istiyorsanız eğer analizlerinizi de bu anlamda çok daha doğru ve güçlü bir şekilde yapmanız gerekiyor, aksi takdirde emekleriniz de boşa gidecek ve bunun için harcadığınız rakamlar da maddi olarak sizlere zarar verecektir.

CRM ile birlikte belirlenen hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılıyor ve bunun yanı sıra daha fazla müşteri elde edebilmek adına gerekli detaylar da kusursuz bir şekilde raporlanıyor. Teknolojinin desteği ile birlikte bu çalışmalar çok daha özel bir hal aldı ve firmalar tarafından daha çok tercih edilir hale geldi diyebiliriz.

Müşteri Odaklı Bir Çalışma

Kurumsal firmalarınızın çalışma sistemine en uygun programı hazır hale getiren bu çalışma sistemi, müşteri odaklı bir hizmet sunuyor. Geniş kitlelere ulaşmak adına insanları ve hitap ettiğiniz kitleyi de iyi tanımanız gerekiyor.

İnsanlar tam olarak ne istiyor ya da ne tür bir hizmet almak istiyor gibi soruların yanıtlarını daha profesyonel bir şekilde almak istiyorsanız eğer sizler de crm ile tanışabilirsiniz. Analiz ve raporlama konusunda çok daha profesyonel bir çalışma çıkıyor ve vizyon sahibi bu oluşum ile birlikte müşteri odaklı çalışmalar daha özel hale geliyor. Geniş kitlelere hitap etmek artık çok daha kolay ve müşterilerinizi tanımanız da bu program ile birlikte daha mümkün hale geliyor.

Crm ne demek? Crm nedir?

Özetle Crm ifadesi İngilizce kökenli customer relationships marketing kelimesinin kısaltmasıdır. Bu ifade Türkçede müşteri ilişkileri pazarlaması anlamına karşılık gelir. Crm’yi biraz açmak gerekirse müşteri odaklı pazarlama anlamına gelen bir yöntem, tekniktir.

Burada pazarlamanın ana nüanslarını belirleyen şey arz talep ilişkisidir. Pazarlama da bu tür bir yöntemi geliştirebilmek için genel pazar durumunu çok iyi takip etmek, ihtiyaç tahminlerinde bulunmak, risk yatırımları yapmak, kamuoyu araştırmaları yapmak ve buna çok ciddi bütçeler ayırmak gerekir. Örneğin bir gofret belli ölçülerde ihtiyaçtır.

Ancak piyasada bir çok gofret markası ve çeşidi var. Siz buna rağmen bir gofret ürünü ortaya koyacaksanız. Tüketicinin beklentilerine en uygununu ortaya çıkarmak zorundasınız. Nihayetinde gofret raflarının başına gidip tercih yapacak olan tüketicinin kendisidir.    

Yorum Bırakın